4 barn i huset, fullt ös, men samtidigt helt underbart!

I dag är det livat! Jag var ju då på en kvälls kurs igår (eftersom jag sökt jobb sen mammaledigheten gick ut så tar jag precis vilket jobb som helst). Denna kvälls kursen var inom sälj och efter ca 1½ timmers kurs så kom det fram att jag missuppfattat hela grejen med arbetstider, detta var ett kvälls jobb 17-21 och där tog det stopp!
Jag fick förklara att jag kan ju tyvärr inte det eftersom jag har min dotter på dagis på dagarna och min sambo jobbar i Stockholm så det finns ingen som kan ta henne kvällar. Jag tänkte nu att "åh, 1½ timmers kurs till ingenting" Men så slutade det inte! Chefen erbjöd mig då att börja jobba kl 10.30 dagen efter (idag) och sen jobba dagspassen i stället, med detta kom även en högre lön.
Så toppen kanon sa jag och åkte hem.
Så nu idag har jag jobbat min första dag som telefon försäljare, och som telefonförsäljare är man ju inte hemskt omtyckt, men jag som alla andra människor måste ha ett jobb jag med.. Så nu får ni stå ut med mig och köpa det jag har att erbjuda:)  Jag är för övrigt väldigt stolt då jag sålde till 10 kunder på 5 timmar och det var min första dag!
Så en klapp på axeln till mig!

Sen handla på vägen hem, vi ska nämligen vara barnvakt åt min brors två barn hela helgen, så min mamma skulle komma kl 17. Jag kom hem kl 16.30 och dök rakt på spisen. Jag hade även erbjudit mamma mat eftersom hon skulle åka vidare sen.
Så kina gryta till 3 vuxna och 4 barn blev det, dubbel sats resulterade i två wok pannor=dubbelt jobb, och jag avundas verkligen alla mammor som gör detta varje dag! Mycket, mycket beundran till alla mammor givetvis, men främst till dom som har 3 barn eller fler!

Kvällen blev Let´s Dance framför tv´n. Jag hade velat se "efter minglet" men det verkar inte som det är något!? Min bror och hans sambo skulle nämligen dit.. Hade varit roligt att se dom!

Sova

Vi har fördelat upp sovningen i 2 rum, tjejerna i ena rummet och killarna i andra. Men min dotter som är minst av alla ska tydligen inte sova. (hon är lite över 1 år,) hon slängde upp dörren och ropade "pappa", "pappa", "mamma", "mamma", nu tultar hon runt med sin gos nalle och snackar, och den enda respons hon får är "gå och lägg dig!"
Hon är övertrött och lär inte vilja sova. Lite mycket stim idag, men jag hoppas det blir bättre i morgon!

För i morgon kickar vi igång morgonen med frukost, tandborstning, kläder på och sen uteaktiviteter, fotboll på lekplatsen med grannarna, super! Sen hoppas vi på en barn fri kväll då dom sover som små änglar i sina sängar:D
 Önskan....

Ska ta lillan nu!
Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0