Bil fantasterna pratar om

att den magiska siffran är 300, men vi har levt i 300 nu väldigt länge och jag tycker inte det är så speciellt, allt kul går för fort!
Om man umgås med vänner eller pratar om något väldigt intressant och efter ett tag tittar på klockan så har tiden gått för fort, barnen växer för fort, man tror inte man ska hinna till ett möte så man åker 1 timme i för väg men då går helt plötsligt bilen för fort.
Eller om man vänder på det, när man står i en kö, då går tiden extremt långsamt, om man sitter fast med någon man absolut inte anser har något intressant alls att säga går tiden långsamt, när man väntar på en förlossning går allt långsamt. Om man är hungrig tar det jätte lång tid att laga mat.. Varför kan inte tiden gå jätte fort då med?

Jag som mamma har nog en delad åsikt med många andra mammor "tiden går för fort i alldeles fel sammanhang"
Man stressar med allt, och om man inte har något att stressa till är man stressad ändå för man är inte van att inte stressa. Sen undras det varför mammor kan vara så lätt retliga (iaf jag)..

Jag beundras alla mammor som kommit på den lilla hemligheten att fixa sig lugn och ro! Att finna lugnet i sig själv att även behålla lugnet när allt går åt helv*te.. Dom ler bara lite, och tar sen lugnt ocg fint hand om alla problem på ett fint sätt..

Jag har hört att jag ses av andra människor som en väldigt lugn och självsäker människa.. Och ja det stämmer väl med men stressad kommer jag inte undan att vara.. Och som jag sa - även när det inte finns något att stressa över.. stressen visar sig kanske inte så mycket utåt men det känns i hela kroppen..

Så därav mitt blogg namn som fick bli Allt går i 300.. För det gör det.. och ibland hinner man inte ens uppfatta vad som hänt när det är klart..

Nu ska jag ta lillan och sätta mig o gosa lite.. Det är ett av botemedlen mot stress jag har hittat:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0