Ensam hemma kväll

Mannen åkte precis, ensam hemma kväll.. eller ja, i ett par timmar i alla fall!
Det är ganska skönt ändå, lill tjejen har inte lagt sig än men det gör hon ju om en halvtimme, och då blir det så lungt och skönt.. (också en stund jag har hittat där stressnivån inte är på topp).-
Jag älskar ensamma kvällar!
Man kan kolla på vilket program man vill på tv utan att någon suckar och vill kolla på nått annat tråkigt, man kan sitta vid datorn och kolla på massa intressanta grejer, eftersom allt oftast är gjort här hemma en halvtimme efter barnen lagt sig.. Man lägger barnen i sängen sen går man raka vägen till köket och plockar i och ur diskmaskinen, plocka bort allt som konstigt nog hamnat på alla köks ytor och andra ställen runt om i huset, torkar av alla köksbänkar och bord, förbereder väskan för dagis, kommer på allt man glömt handla under dagen. Sen kan man sätta sig framför tv.n och för hoppningsvis fastna där, om man inte gör det så blir det datorn..  

Men jag tycker givetvis om kvällar när mannen är hemma med, ligga som två soff-potatisar i soffan och titta på en film.. Det gör vi ofta, vi brukar komma fram till en film vi båda vill se.... oftast...
Nu har vi börjat med en ny grej.. Vi har en bärbar dator så vi lägger vägg stativet vi köpte till tv.n (som fortfarande är i kartongen) mellan oss i sängen med den bärbara datorn på.. Perfekt!

Lägg tajm för lillan..



Nu ligger hon i sin säng, så skönt.. Hon är väldigt duktig på kvällarna igen nu, det har varit en bråkig tid med tänder, feber och massa ont.. men det är väl en paus i det hela nu. Nu tar vi varannan natt.. jag fattar inte varför vi inte kommit på det innan.. Vi har sprungit fram och tillbaka varannan gång på nätterna, det resulterar ju i att ingen får sova.
Så nu bestämde jag att det får bli varannan natt.. Och det gör stor skillnad..

Imorgon är det inget dagis så det blir en hemma dag med allihop.. Sen är det lördag då har vi klämt in en födelsedag/inflyttningsfest och bjudit vänner från alla håll och kanter, kan tänkas bli en jäv*igt  rolig fest..

Jag vet inte hur det är för alla andra men jag som aldrig lyssnar på radio (mer än vakna till the voice på morgonen) tycker ju fortfarande om dom här låtarna som alla andra är trötta på.. Så just nu lyssnar jag på The Killers - human.. http://www.youtube.com/watch?v=DdRGDGl0yfM Gillar den låten faktiskt.. hittade en annan som jag faktiskt aldrig hört innan men som skulle vara en hit tydligen Saving Abel-addicted.. http://www.youtube.com/watch?v=0y99jmoomug&feature=related  bra låt...

Jag tänker mycket och ofta på saker som andra människor kanske inte tänker på (i alla fall inte min sambo, och det är frustrerande) där av har jag skaffat mig en blogg.. för jag ska kunna skriva om allt sjukt som rör sig i min hjärna.. För här slipper man plåga nån stackare med o lyssna.. om det blir tråkigt är det ju bara o stänga sidan:) Perfekt!
Jag får det jag vill ha sagt, och jag kan låtsas att nån har tagit åt sig eller känner igen sig i något..

Jag ska skicka på ett blogg inlägg till i kväll.. jag tänkte gå in på blondin bellas lite snabbt nu.. jag har vait helt i mot att ens orka gå in o kolla vad det är hon är så känd för, och jag har inte en aning om vad det är än, så av ren nyfikenhet ska jag kika in lite snabbt..

Jo hon är bra på att skriva, och hon riktar sig till mode intresserade människor, jag tycker inte hon är så hemsk som vissa sagt:S  Nog om henne.. nu har jag kollat..


Nu har jag tagit mig ett glas vitt vin.. va länge sen det var jag drack ett glas vitt vin.. jag fasnade för rött vin där ett tag, men jag har tröttnat lite på det nu, så jag tänkte att jag skulle köpa lite vitt vin denna gången.. så jag tog det jag alltid har druckit.. jag är en trogen vän till Guntrum Riesling..  Mycket gott och sött vin med lite större, fast mjuka bubblor.
Ja det var länge sen jag drack alls faktiskt.. jag har inte känt för att ta ett glas vin på länge..


Det plingade på dörren här hemma innan min sambo åkte, en liten kille och en liten tjej som agerade kakförsäljare till klassresan.. Jag blir så svag för sånt så vi köpte två lådor. Jag var tvungen, men jag ångrar inget för dom var jätte goda. Jag valde Mormors dubbla chokladflarn och min sambo valde Morfars makalöst mumsiga kexchoklad.
Allt var mumsigt..

Sprang förbi kakelugnen nyss, så jag började riva kartongpapper så jag kunde tända, men när jag förberett allt insåg jag att vi inte har någon ved inne, pust och stön, och i stället för att springa ut i det mörka, kalla, våta så stängde jag luckan och satte mig här i stället. Ett bra beslut för mig, lite sämre för min sambo!

Nu ska jag kolla om det finns något jätte intressant och lärorikt på tv.. till exempel tila tequila.. näe nu fasnar jag här igen, jag måste bara prata tv lite.

Tila Tequila har jag rent ut sagt bojkottat helt och hållet. Aldrig varit intresserad av skiten, sen en dag var jag för sjuk för att ens orka sträcka mig en halvmeter, ta fjärrkontrollen och byta så jag blev tvungen att titta. Det är ju skit bra!
Programmet är ju hur bra som helst!  Hon ägnar sig ständigt åt att förnedra folk! Hon får någorlunda normala människor att göra dom best bisarra grejer jag sett någon göra för en annan människa, mest för att det är kul. Programmet går ju då ut på att dom här människorna ska bevisa deras kärlek för Tila. Genom att göra grejer jag aldrig gjort om inte mina barns liv stod på spel. Men det är kul att titta på, titta på deras intriger och se hur dom beter sig som hungriga hundar runt en färsk kött bit.. Ja för det innerhåller ju, drama, slagsmål, glädje och massa massa pinsamma och roliga grejer. Jag har fasnat för det! Som grädden på moset är Tila bisexuell så det är från början 16 tjejer och 16 killar som slåss om henne! Och det är också något jag tycker är väldigt intressant. Dom här killarna i huset lever tillsammans med 17 läckra brudar, problemet är då att dom inte ens tänder det minsta på något som har med just killar att göra. Men dom accepterar varann och blir svin bra vänner. Ja, som sagt, jag gillar programmet Tila Tequila, själva Tila där i mot tror jag kan ha nått litet fel någonstans som gör att hon söker extrem beräftelse, och i tv dessutom.
Jag tittar på det i kväll,  MTV kl 22.30 A shot at love with Tila Tequila


2 and a half men
Heeeelt klockren tv serie. Älskar den. En rik snygg casanova med 2 inneboende som är hans skilda bror med barn.
Brodern ska försöka få den rika mannen att agera bra förebild för hans son men det lyckas i princip aldrig.
Han dricker konstant, har olika tjejer varje dag och en allmänt lättsam syn på livet, medans hans bror är en lätt överkörd människa med en son på ca 10 år som är som en svamp.
Hembiträdet är värsta monsterkvinnan som till och med han som äger huset har väldigt stor respekt för. Hon har givetvis en massa snygga döttrar.. Ja jag gillar 2 and a half men!

Family Guy är också grymt bra, många tjejer tycker den serien är hemsk och värdelös och nedvärderande men jag vet inte, jag har fasnat för den snurriga humorn..

Nog för i kväll, har pratat av mig så min sambo kan få lugn och ro när han kommer hem från träningen!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0