Fredags morgon

Vaknade av att det var svin kallt, pellets kaminen hade slutat funka, och veden var slut inne i går som sagt. Så min sambo fick springa ut i vedboden i dag och hämta mer. Han tände kakel kaminen innan han åkte.
Nu har han åkt och ska hämta sin son på dagis, sen skulle dom byta olja på bilen osv.
Jag och lillan sitter nu vid köks bordet och lyssnar på musik, lillan äter ost macka och jag knappar på datorn..
Kollat min mejl, 16 nya tråkiga mejl. Mest från facebook, och dom ser jag ju ändå när jag loggar in där.



Jag kollade lite nyheter.. Såg dom här reborns- dockorna eller vad dom heter..
Det är en bebis som ser väldigt realistisk ut som mammor då får köpa för att ta hem och ta hand om.
Jag vet inte riktigt, man fick se en liten inblick i livet hos 2 av dom som köpt såna här dockor och dom fixar kalas åt dockorna och en hade hur många som helst. Det kan ju vara bra med såna dockor så som i ett av fallen var det en mamma som fått 7 missfall, så hon hade nu köpt en sån här docka som sitt barn, men jag tycker inte det är rätt ändå, dom kan inte kissa eller bajsa, jag tror inte ens dom låter och dom växer ju inte. Jag förstår inte hur en sådan docka ska kunna skänka glädje till en mor i det längre loppet. Dom förblir bebisar, det är en docka som en mamma ger all sin kärlek till men aldrig kan få någon kärlek tillbaka i från. Inga leenden ingenting. Jag vet inte om det är så bra ändå!?

Kollade även på en video där en vuxen man hetsar två 2åriga pojkar att slå varandra, han bryter när den ena av dom blöder. Va fan är det för människor?? Min dotter är 1 år gammal, och som reporten säger så vänder sig barn till sina föräldrar för att få stöd, men pappan säger bara "slå tillbaka, han slog dig först". Helt sinnes sjukt. Och han slår inte tillbaka, han gråter av smärta.. Där kanske socialen borde kolla läget. stackars barn...


Nu ska jag lyssna på musik för o komma på andra tankar det där sista var jobbigt att titta på.. titta själv.. ligger på www.msn.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0