Ledset barn

Vad gör man om ens 1 åring vägrar sova? Hon har sovit jätte bra sen hon föddes, man kunde lägga henne i sängen sen var det klart, hon har alltid somnat helt själv!
Men sen 1 ´månad tillbaka har hon börjat krongla, och ungefär 1 vecka tillbaka så får hon panik när man lägger henne i spjälsängen. Den smärta som skär genom hela kroppen när ens barn skriker så halsmandlarna håller på att flyga ut går inte att förklara. Men jag kan inte ge upp heller, då kommer jag få ha henne i sängen tills hon är 7, och det är ju inte drömmen precis.

Jag har läst att det kan ha att göra med att hon lär sig så mycket nu, hon vill inte sova för hon vill fortsätta träna på att springa, prata, bygga klossar osv.. Det kan ju stämma men hon är ju hur trött som helst.

Någon som har nått tips? Jag vet inte vad jag ska göra.. Känner mig helt hjälplös, tycker så synd om henne!

Jag har tidigare kört med 5 minuters-metoden men det är nog jobbigare för mig än för henne. Och vi försöker med den nu med, men jag skulle föredra något annat med mindre skrik och ledsamt barn.

Jag vill att hon är som hon var innan, leendes enda tills hon somnade! 


Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Usch de där perioderna är super jobbiga, förmodligen har hon blrjat drömma. Så vara bara hård med reglerna, bör gå över av sig själv inom några veckor. Vi har själva haft samma period med Tildis!



Skickar massor av styrke kramar!!

2009-01-26 @ 23:28:13
URL: http://duracellmamman.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0