Magi

Magi är att se sitt barn födas, att hålla i det och se det för första gången öppna sina ögon, första gången ta ett andertag och man får se allt den gör för första gången, det är magiskt, och det är en magi som följer med hela livet, första gången dom går, tar körkort, får ett egna barn och det fortsätter i oändlighet!



En annan magi är kärleken! Magin när två blickar möts och man inte vet vart man ska göra av känslan som bubblar i kroppen, man kan få svårt att gå, svårt att hålla ögonkontakt, svårt att förstå att man kan känna så här. Och även om magin är starkast i början, får man alltid tillbaka den några fler gånger under förhållandets gång, vissa kan gå tillbaka den genom att ha genomgått något väldigt svårt tillsammans, man upptäcker att man är väldigt glad för det man har! Vissa återfår magin när dom får sitt första barn tillsammans, när barnen gör något spektakulärt, eller vissa får bara ett infall i bland, som jag brukar få, det har inte hänt något speciellt, utan jag kan bara titta på honom i bland, så ilar det till i hela kroppen och jag känner hur lycklig jag är att jag har allt jag har tillsammans med honom, då kommer även det där begäret av att pussa på honom hur mycket som helst, och bara hålla om honom och känna av tryggheten lite, som man egentligen har där helatiden!


Sen finns det ju tusentals små magier! När snön lägger sig som ett täcke över marken och träden dagarna innan jul.
När det bara slår till och blir en vårdag helt plötsligt, fåglarna kvittrar, vår blommorna har börja slå ut och solen är bländande stark.

Det finns så många små vardagliga magier, men alla ser dom inte, för det beror på vilket humör man är på, vilken inställning man har till livet! Är du glad och positiv så lovar jag att du kommer se och upptäcka dom små magierna på ett väldigt starkt sätt! "Man uppfattar dagen så som man själv gjort den!"

Om du tillexempel är lärare, eller elev och ska hålla ett föredrag för en stor grupp människor så finns det två olika sätt att ta saker och ting (fortfarande inne på det positiva och negativa synsättet som kan lyfta dig eller sänka dig). Hur reagerar du om någon i publiken gäspar, eller tar sina grejer reser sig och går!?
Jag kan säga att dom flesta tänker då "Är jag så tråkig att lyssna på så han gäspar?, Men gud, nu går folket! Jag är värdelös, vad pinsamt" Men tänk nu på det, tänk om han som gäspade haft en otroligt dålig natt och inte sovit alls, han kan inte hur mycket han än vill lyssna eller höra vad du säger, och hon som tog sina grejer ocg gick, hon kanske skulle till tandläkarn, eller var tvungen att gå på toa. Om du testar att se på det positivt så slipper du sänka dig själv och ge dig själv dåligt självförtroende. Tänk i stället "Åh, måste varit en jobbig natt för honom, men dom andra ser intresserade ut" " jaha nu var hon tvungen att gå!" säg det gärna högt med! "Okey hejdå! Hoppas du hade det trevligt så länge du kunde stanna" Med en glad stämma, det kommer också höja din självkänsla, visa att du är en positiv människa och en sån grej kan även få dom längst bak som inte varit så intresserade att få upp ögonen för dig eftersom du kom med något oväntat och lite kul!
Jag har varit på många föreläsningar där jag jobbade innan och det finns inget roligare än när personen som står där framme tjoar och tjimmar ibland, lägger in lite små pauser där han är sig själv, avslappnad och självsäker. För det finns inget tråkigare än någon som maler sig igenom 10 sidor, med samma ton läge, och sittandes på samma stol i 2 timmar.

Så ut med fler glada, positiva självsäkra människor, för det smittar av sig, den glada positiva stämningen smittar av sig!

Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Helt sant, dä här underbara momentsen finns i många olika variationer!!



Kramis

2009-01-22 @ 00:07:20
URL: http://duracellmamman.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0