Mardröm

Jag vistas periodvis i "drömmarnas land". vissa perioder kommer jag inte ihåg nått alls, och vissa perioder har jag jätte starka drömmar som jag tänker på hela dagen sen.

I natt drömde jag att jag, min sambo (som nu får kallas för T) och våran dotter var på en jätte fin stor båt i nått annat land.. Helt plötsligt blev det en jätte stor haj- attack, hajarna kastade sig upp på båten och högg ihjäl jätte många. När man öppnade dörrarna som gick ut på däck så kom det hajar som kämpade för att ta sig in genom dörrarna. Jag vet att jag stod i mitten av båten med min dotter på höften, T sprang runt och försökte hjälpa till. Sen började min dotter gråta för hon har tappat den lilla pirat-gubben hon fått av sin bror i jul klapp.. Så jag måste hitta den, (i verkligheten gråter hon aldrig om "borttappade saker), så jag började leta efter den här piraten men upptäckte ganska snart att det var för farligt att ha med henne. Så jag sprang tillbaka och gav henne till en annan av tjejerna som stod i mitten av båten, sen sprang jag runt och letade i alla rum, det är vatten på golvet och folk skrek och blev bitna av hajar från olika håll.. Jag hittade inte pirat gubben så jag sprang tillbaka dit tjejen stod, men hon hade inte min dotter i famnen längre! Jag frågade vart hon var men hon svarade att hon inte visste, hon påstod att jag hämtade henne förut.. Så jag hade alltså tappat bort min dotter, så jag fick ge mig iväg igen för att leta efter henne.. Sen vaknade jag av att hon vaknat i sitt rum..



Den här drömmen var verkligen fylld av ångest,  ingen rädsla direkt utan massa ångest, och mest för att vi tappat pirat gubben! Jag förstår inte riktigt, drömmen var jätte verklig med. Men jag värderade saker helt annorlunda från vad jag skulle göra i verkligheten. Skumt sånt där.. Och jag som tror på "dröm tydning" går ju verkligen och tänker hela dagen på vad det kan ha betytt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0