Litet kan bli stort

Jag var precis och läste en blogg som jag följer, hon hade fått en present av sin man, presenten var att få åka till ikea med fria händer för att få inreda ett helt nytt rum! Helt underbar present! Det hade inte suttit fel!
Jag kom då och tänka på när jag fick fria händer på Ikea och är tvungen att skriva om det här..

Nu är det ju så att vi har aldrig varit rika på något sett, det mesta vi har handlat på ikea är då vi fick ett present kort från mina föräldrar i jul klapp för 2 år sen. 1600kr gjorde oss super lyckliga och vi investerade dom noga och väl.
Så när det var klart att vi skulle köpa hus så tog vi också beslutet att vi skulle slänga och sälja allt skit vi dragit med oss i alla år och sen ta lite utöver huslånet för att köpa nytt!
Sagt och gjort. Samma dag vi fick tillgång till huset så tog vi med oss min sambos jobbar kompis och åkte till Ikea, vi köpte en ny säng till lill killen (så får dottern ta över hans säng när hon ska sluta med spjälsängen), Denna sängen valde han 2 veckor innan med säng himmel
Han blev ganska chockad när den plötsligt stod i hans nya blåa rum.
Sen blev det ju givetvis mer grejer till honom. Han är lego fantast så det blev en sån här
Fast massa min mindre lådor i massa olika färger där han nu har allt sitt lego.

Till mammas lilla prinsessa blev det härliga OfeliaBlad gardiner

Dom hänger dock inte så rakt utan jag har hängt upp dom med band åt sidorna så det blev ett fint fall på dom.
Sen köpte jag ett nytt svart överdrag till klippan soffan hon har i sitt rum och ett par härligt stora fluffiga kuddar



Sen massa små grejer till båda givetvis..

Vi köpte även ett välbehövligt köksbord, då storlek på kök var extrem stor skillnad!
Så ett stort bord med inläggs skiva blev det för 8 personer.

Och 6 st sånna här stolar med svart dyna.

Ja och mycket, mycket mer, vi hamnade på lite över 16000 kr i slutet.
Och eftersom jag hade varit så vuxen och fixat mig ett IKEA- family kort ca 2 veckor innan så fick jag ju som en överraskning ett present kort på 1600kr vilket var en big surprise! (man får nämligen en 50 lapp för varje 500 kr man handlar för).
Så det blev ett till ikea besök när flytten var klar, mest för inhandling av små detaljer som lampor osv.

Så med tanke på att man aldrig i vanliga fall någonsin hade haft råd att köpa så mycket saker så är vi fortfarande helt lyckliga med tanke på hur fint det är i vårt alldeles egna lilla hus:)
Och då vill jag bara till lägga att jag är 21 år gammal och är väldigt stolt över min livs situation idag, det var inget jag hade kunnat ana för 3 år sedan, att jag och min sambo skulle äga en nyrenoverad 1plansvilla på 160 kvm, med våran dotter och hennes bror. 
Så jag vill bara säga än en gång.. Tack till min helt underbara lilla familj och tack till mig själv för att vi har kämpat för att få ha detta underbara och lyckats mot alla odds!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0